کد خبر: ۵۳۰۴۹۹
زمان انتشار: ۰۸:۳۶     ۲۳ مهر ۱۴۰۲
شب گذشته رخ داد؛
زوایای پنهان و مشکوک ماجرا، باید بررسی شوند و نباید بگذاریم، کفتارها، از این حادثه‌ی تلخ تکان‌دهنده، بهره‌برداری سیاسی علیه ‎امنیت روانی و انسجام ملی کنند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از قوه قضاییه، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: روز گذشته قتل داریوش مهرجویی فیلمساز، نویسنده و کارگردان به همراه همسرش خانم وحیده محمدی فر در ویلای شخصی واقع در زیبادشت فردیس رخ داده است.

وی افزود: طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت ۲۰:۵۰ روز شنبه مورخ ۲۲مهرماه به وی که در جهانشهر کرج بوده پیام می‌دهد که برای شام به منزل بیاید.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به اینکه کسی جواب نمی‌دهد با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود و مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده دیگر به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند.

وی افزود: با توجه به تماس دختر مقتولین با پلیس، موضوع به اطلاع بازپرس ویژه قتل می‌رسد.

پلیس: قاتل «مهرجویی» ‌به‌زودی دستگیر می‌شود

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: با صدور دستور قضایی، بلافاصله دادستان فردیس به همراه بازپرس ویژه قتل و تیم ویژه بررسی صحنه جرم در محل قتل حاضر شدند.

فاضلی هریکندی گفت: به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب فردیس، دستورات قضایی لازم جهت بررسی موضوع و شناسایی و بازداشت متهمان را به پلیس آگاهی استان البرز صادر شده است.

کینه ضدانقلاب از داریوش مهرجویی

این اواخر ضدانقلاب بدجور از او کینه داشت! در نشست خبری فیلمش در لوکزامبورگ پاسخ های کوبنده ای داد.

بعد از همین نشست باز درحال قدم زدن سراغش رفتند و دوباره از بی محلی او سرخورده شدند و دست خالی ماندند و در رسانه‌های ززآ با توهین به او نوشتند گاوش رم کرده!

سلبریتی ها باز هم شروع به سیاه نمایی کردند

باز یه اتفاقی تو کشور افتاده و باز سلبریتی ها شروع کردند به سیاه نمایی و انتشار اراجیف؛ واکنش سلبریتی ها به قتل داریوش مهرجویی و همسرش:

-هانیه توسلی: «خبر آنقدر هولناک است، آنقدر عجیب و مهیب است که لال شده ام. دو ساعتی است که شنیدم و درحال اشک ریختنم. لال و گریان و مبهوت به کارگردان محبوبم فکر می کنم.به مهرجویی بزرگ. به او که خلاق و هنرمند بود. وجود نازنینش در سینمای غنیمتی بود.»

-مهراب قاسمخانی: انگار داریم توی یه کابوس زندگی می‌کنیم که هیچ وقت تموم نمیشه. توی یه شبی که هیچ وقت صبح نمیشه. دیگه حتی انتظار طلوع رو هم نمیکشیم. سیاهی پشت سیاهی. نکبت پشت نکبت…

-منیژه حکمت، کارگردان سینما: «اى واى، چه كنيم با اين همه درد، نگرانى، غصه، غم و…چه كنيم.»

-مهرزاد دانش روزنامه نگار و منتقد سینما:‌ «آن هنگام که دیدیم حمید هامون از خواندن خبر سر بریدن عده‌ای در روزنامه بهتش زد، چه می‌دانستیم ۳۴سال بعدش خودمان نیمه‌شب از خواندن خبر مشابه درباره خالق هامون بهت‌زده و شوکه خواهیم شد... این دیگر چه پلشتی‌ای است؟»

-کریم نیکونظر روزنامه نگار و نویسنده: تا چشم کار می‌کنه فقط سیاهی‌ست.

نقش اتباع غیرایرانی در قتل مهرجویی مشخص نیست

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز:
نقش اتباع غیرایرانی در قتل مهرجویی و همسرش که شب گذشته در ویلای خود در اطراف کرج به قتل رسیده بودند، مشخص نیست و این ادعا تایید نشده است.نتیجه تحقیقات در زمینه این قتل در اسرع وقت به اطلاع مردم خواهد رسید./ایرنا

‏اصلاحیّه‌ی مهم و یک سؤال تأمّل‌برانگیز و عجیب:

‏*مطلب منتشره در صفحه‌ی خصوصی اینستاگرام همسر مرحوم ⁧ #داریوش_مهرجویی⁩، درباره‌ی تهدید شدن توسّط یک ناشناس در ویلایشان، مربوط است به هشتم بهمن ۱۴۰۱!*

احسان رستگار روزنامه نگار و فعال رسانه نوشت: ‏بنده بعد از اطّلاع از ماجرای قتل و قبل انتشار توییت، مطلب صفحه‌ی مرحومه محمدی‌فر را در صفحه‌ی توییتر ⁧ #روزنامه_اینترنتی_فراز⁩ خواندم و البتّه متوجّه نشدم که زمان انتشار، ۲۸ فوریه است.

‏و یک سؤال؛
‏چطور و چرا دقیقاً در شب قتل، توییت هشت ماه و نیم قبل مرحومه محمدی‌فر، آن هم سه ساعت قبل از توییت بنده -که در آن خبر این قتل منتشر شد- بازنشر پیدا کرده است؟!

جزئیات قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ کینه ضدانقلاب از مهرجویی

‏نکته‌ی عجیب‌تر این است که دختر مرحوم مهرجویی، حدوداً ساعت ۲۳، به ویلای پدری و جسد ایشان و همسرش می‌رسد و با ۱۱۰ تماس می‌گیرد؛‏

یعنی کاملاً اتّفاقی، دقیقاً در شب قتل، زمانی که طبق توضیح پزشکی قانونی، فاجعه یا هنوز اتّفاق نیفتاده یا در حال وقوع بوده، چطور یک رسانه باید نیازی ببیند که خبری را که متعلّق است به هشت ماه و نیم قبل، به نحوی بازنشر دهد که گویی همین دیروز رخ داده و دیگران را به اشتباهی معنادار بیندازد؟!

‏به طور دقیق‌تر، باید مشخّص شود که چطور حدوداً حین انجام یا پیش از زمان انجام جنایت، حدوداً دو ساعت قبل از تماس دختر مرحوم با نیروی انتظامی، این صفحه‌ی توییتری این روزنامه‌ی اینترنتی، بر خود واجب می‌داند تا مطلبی نه چندان مهم در یک صفحه‌ی خصوصی را بازنشر داده، باعث سوء برداشت دیگران شده و زمان قتل را متّصل به این مطلب -که می‌تواند دوقطبی‌های قومی و نژادی را تقویّت کند- وانمود می‌کند؟!

داریوش مهرجویی با جریان ضدّ ایرانی و سوء استفاده‌گر داخل و خارج همراه نشد

مرحوم داریوش مهرجویی بعد از ‎اغتشاشات۱۴۰۱ برخلاف آن اقلّیّت پرهیاهو و مستبد در میان سینماگران، برخلاف تصوّر عجولانه‌ای که برخی از ایشان داشتند، با جریان ضدّ ایرانی و سوء استفاده‌گر داخل و خارج همراه نشد و اجازه نداد علی رغم انتقاداتی که داشت، از او استفاده‌ی ابزاری علیه آرامش ایرانیان و امنیّت وطن شود؛

نباید بگذاریم، کفتارها، از این حادثه‌ی تلخ تکان‌دهنده، بهره‌برداری سیاسی علیه ‎امنیت روانی و انسجام ملی کنند.

زوایای پنهان و مشکوک ماجرا، باید بررسی شوند و قطعاً اگر اتّهامی موضوعیّت داشته باشد، پیکان آن متوجّه دشمنان ایران و ایرانی است و لازم است احتیاط کنیم تا اسیر دام‌های دوقطبی‌ساز، نژادپرستانه و قومیّت‌ستیز نشویم و نگذاریم تا ‎اینترنشنال ها، این قتل را، به‌مثابه یک خصومت نژادی و با تفاسیر شاذ سیاسی-اجتماعی، تبیین و تحلیل کنند./ احسان رستگار

مورد عجیب وبسایت فراز!
وبسایت اصلاح طلب فراز دیلی رو گذشته 22مهرماه ساعت 18 و یازده دقیقه یک خبر را که مربوط می‌شود به پست چند ماه پیش همسر داریوش مهرجویی رو درباره تهدید شدن با چاقو توسط یک ناشناس در ویلاشون منتشر می‌کند، این خبر با تیتر  «تلاش مهاجر افغانی برای زورگیری از همسر داریوش مهرجویی» نخست در وبسایت و ساعت 21 در توییتر و تلگرام این رسانه منتشر می‌شود و ناگهان ساعاتی بعد، ساعت 1 و 17 دقیقه بامداد 23 مهرماه خبر قتل این کارگردان سینما منتشر می‌شود!

جزئیات قتل داریوش مهرجویی و همسرش| کینه ضدانقلاب از مهرجویی| ماجرای بازنشر پست اینستاگرامی 8ماه قبل همسر داریوش مهرجویی چیست؟

فراز دیلی و امنیتی کردن پرونده ها!

جزئیات قتل داریوش مهرجویی و همسرش| کینه ضدانقلاب از مهرجویی| ماجرای بازنشر پست اینستاگرامی 8ماه قبل همسر داریوش مهرجویی چیست؟یک کاربر توییتر در همین خصوص نوشت: خدا رحمت کنه داریوش مهرجویی رو؛ ولی امیدوارم پلیس آگاهی این موارد رو در نظر بگیره:

- فراز دیلی اولین نفری بود خبر مهسا امینی رو کار کرد!

- فراز دیلی خبر دروغ بازداشت مادر آرمیتا گراوند رو کار کرد!

- فراز دیلی از واژه مهاجر افغانستانی در خبر قتل استفاده کرد!

- ما با یک پروژه طرفیم؟

  • «پهلوانى»

 

نکته اینجاست که رسانه های معاند به همراه اصلاح طلبان یک صدا شایعه افغانی بودن قاتل را مطرح میکنند !!!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها